2016年5月3日火曜日

面白い8年生・Crazy 8th grader

2週間前、3人の情緒障害のある学生たちと一緒に授業をした。情緒障害ってなんていう意味かよくわからないけれど、その3人は他の学生と別の教室で教えられる。僕と先生には初めて授業だった(普通は特別なサポートの先生に教えられる)。なので、英語の先生は彼らのレベルを知りたかったので、僕がネットで見つけたゲームをした。学生たちはだいたい普通なレベルだったので、学習障害なのかわからない。

しかし、ある学生は他の学生と比べたらうるさくて少し邪魔だった。小さい教室の中に長い間を一緒に過ごしたので、僕は昼ごはんを食べに教室に行った時、彼は僕に「こっちこっち!」と言った。(彼はみんなで食べるのだ。)昼ごはんを食べていた時に、なぜ彼は他の学生と別の教室で教えられるかわかった。よく破壊的な行為をするようだ。でも、昼食時に彼は面白かった。少し小学生っぽく行動したけど、ユマーのセンスは良かった。

彼は彼の年齢の僕のように行動したと思う。笑 コメディーのセンスだったら彼のほうが強いけどな。3人の少女たちと一緒に食べていた。彼が僕の目に見て、少し苦しんでいる声で「金タマが・・・下の金タマが・・・」と言ってから、「・・・かゆい」と言った時を、僕は明らかに覚えている。

僕の隣の少女は爆笑した。

次、口の中に食べ物があった時に咳をして、少しご飯が出て机に落ちて、少女たちを悪い気分にした。その後、少女たちに見て、モンゴルの喉歌のような音を出し始めた。

  
この日記を読んでいるみんなが想像する通り、昼食を食べているみんなが次に一体何が起こるのか心配していた。1、2秒後、クライマックスに着いた時に、机の中からティッシュを取ってみんなに見せた。みんなは爆笑した。笑

最終的に、昼食時間は終わっていた時に、彼は皿を片付けた後、グランド・ファナーレとして大きい中学生のゲップを出した。僕は笑いたかったが、そうすると先生は怒ると思ったので、遠慮した。後から考えれば、学生たちに英語の「gross」(きもい)という言葉を教えるところだった。笑

そのクラスと一緒に、もっと昼食を食べると思う。

***

A two weeks ago, I did a lesson with three students that are “emotionally disabled”. I’m not entirely sure what that means, but those three students were taught English separately from other students. It was the first time I or the teacher taught English in that class (usually they have special support teachers). Because of that, the teacher wanted to understand their level, so we played a game that I found on the internet. For the most part, the students seemed pretty normal compared to their peers, so I’m not sure if they have learning disabilities or not.

However, one of the students seemed a little loud compared to the other students. Since we had so much time in a small room together, when I went into a classroom to eat lunch last week, he wanted me to sit with him and some other students (he eats with the other students). While eating lunch I began to understand why he is separated from the other students. He seems like he would be quite disruptive. But, during lunch, he was funny. He acted a bit like an elementary school student, but he also had a sense of comedy.

He acted a bit how I might act at his age, actually. lol His sense of comedy is better than mine, though. There were three girls sitting with us. I remember so clearly when he looked at me straight in the eyes and said, “My balls…my balls…”, with pain in his voice, then said, “…itch.”

The girl next to me started cracking up.

Then, while he had food in his mouth, he started coughing and a bit of rice flew out his mouth and onto his desk, grossing a couple of the girls out. Shortly afterward, he looked at them and started to make a strange Mongolian throat singing kind of noise. As you can imagine, they were worried what the hell was going on. A second or two later as he reached his climax, he pulled out a box of tissues from out of his desk. The crowd went wild. lol

Finally, as lunch time was wrapping up, he took his tray to the front of the class where the other trays were being collected. Then, in a grand finale, he let out the best junior high school belch he could muster. I wanted to laugh, but I felt that the teacher might be mad if I seemed to endorse that kind of behavior. In hindsight, I should have taken the opportunity to teach the class the expression “Eww, gross”. lol

I think I’ll try to eat with his class more often.

0 件のコメント: