2016年3月1日火曜日

また太っている・I'm fat again


この2年前、僕は痩せっていて、自信満々だったけど、最近めっちゃ太ってがっかりした。2年前、炭水化物抜きダイエットをやめたときから、だんだん太ったけど、この一年間にすごく太った。毎日炭水化物を食べたり、時々ドーナツや他のお菓子を食べたりしたので、今、ズボンやシャーツはだいぶきつくなってしまった。

2年前、炭水化物抜きダイエットは高いからやめると思って、もう一度始めてみたけど、半年ぐらいやっていない。でも、やっぱりしないとダメだから、最近に使っていた食べ物のお金を登録して、またダイエットしたら、この前のレシートとダイエットを再開した後のレシートを比べて、炭水化物抜きダイエットはどのぐらい高いのかを確かめるつもりだ。できれば、ダイエットをするためのお金があまり上がらないようにしたい。だから、意識的にお金を使って、使ったお金を計算して登録しないと。

炭水化物抜きダイエットをしたら、チキン、豚肉、牛肉、卵や色々な野菜を食べられるけど、炭水化物が多い野菜(ニンジンやポテト)や果物や牛乳を取ってはダメだ。もちろん、ご飯やパンもダメだね。

ということで、具体的に何を食べられるのだろう?これから、それを考える。

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Two years ago, I was slim and feeling good, but recently I've gained so much weight that I'm quite disappointed in myself. Two years ago, I quit my low-carb diet and have steadily gained weight since then, especially in this last year. I eat carbs every day, sometimes eating donuts or other sweets, so now my pants and shirts are starting to feel tight.

When I quit my low-carb diet last year, I did it because it was expensive. I tried starting it again, but for about half a year I haven't really done it. But, it really looks like I have to. Recently I have been recording the money I spend on food, and when I begin the diet again, I plan on comparing my food bills on and off the diet to see how much more expensive it is exactly. If I can, I'd like to avoid spending any more money on food. So, I need to consciously use my money and record and calculate the money I use on food.

When I go on the diet again, I'll be able to eat chicken, pork, beef, eggs, and a variety of vegetables, but I won't be able to eat vegetables high in carbohydrates (like carrots or potatoes), nor any fruits or milk. Of course, bread and rice are out, too.

But, what exactly will I be able to eat? I'm gonna think about that for a bit.
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