2015年9月10日木曜日

新学期、新学校・New Semester, New Schools


先週、次の学期が始まった。先週の火曜日は最初の日だった。その日、雨がどっしゃぶりだった。自転車で通学するから、びしょびしょになった。笑 学校に着いたら、すぐトイレに行って、シャツとズボンを絞った。それでも、まだ濡れていたが、昼食後、ほとんど干した。笑

前の学期、一つの学校に行ったけど、今期、2つの別な学校で働いている。自転車で15分かかるから、そんなに遠くないけど、車が多くて、道は少し狭いから、少し怖い。死なないと嬉しい。

今期、最初から自分で昼食を作って弁当を持っていくことにした。やっぱり、僕は料理の天才。毎日、昼ごはんを楽しみにするほど美味しいものを作れるなんて、最高。母のおかげで、僕の料理の能力はこんなに高いから、母に感謝している。でも、僕の料理を見れば、父の料理に似てて悔しい。笑 

***

Last week, the next semester started. Tuesday of last week was the first day. That day, it was pouring outside. I take my bicycle to school, so I got soaking wet. When I got to school, I immediately went to the bathroom and wrang out my shirt and pants. But still, my clothes didn’t completely dry until around after lunch time.

Last semester, I only went to one school, but this semester, I work at two other schools. It takes me about 15 minutes to get to school, so it isn’t that far, but there are a lot of cars and the road is a bit narrow, so it is a little scary. I hope I don’t die. lol

This semester, I decided to bring my own lunch right from the beginning. I am a genius at cooking. It’s pretty awesome to be able to make something that I can look forward to eating every day for lunch. I owe my cooking skills to my mom, so I am quite grateful to her. However, if I look at the food I make, it actually looks like the food my dad makes, which kind of sucks. lol

0 件のコメント: