2013年11月29日金曜日

サンクスギビングデーだ・It's Thanksgiving

今日はサンクスギビングデーだ。サンクスギビングデーに何を感謝しているのを考える日なので、感謝していることを書く。

僕を愛してくれる両親を感謝している。僕の夢をかなえる応援したり、僕は何をしても、僕に諦めなかったりしてくれる。他の人は僕のようにこんなにすごい両親がいる人が少ないと思うので、感謝している。

友達を感謝している。大学に行き始める前、作った友達は少なくて、それらの友好関係を損なったけど、過去3,4年間くらい、いい友達を作っているな。僕の人生にすごくいい影響を与えてくれた。なので、感謝している。

健康を感謝している。健康的だから、夢をかなえる機会がある。もっと自転車に乗って、ダイエットを続くと、世界はどのように上達するか見えるね。楽しみ。

先生を感謝している。先生のおかげで、僕はいろいろなことを勉強して、理解できた。知識を大事にするので、先生の助けで日本の文化や日本語を知識になって、自分のことも意識になったことを感謝している。

任天堂が存在していることに感謝している。

生きていることと、いい人と一緒に人生を過ごしていることを感謝している。

***

Today is Thanksgiving day. Since Thanksgiving is a day for thinking about what you're grateful for, I'll write I'm grateful for.

I'm grateful for my loving parents. They support me in making my dream come true and never give up on me no matter what I do. I don't think there are very many people with parents like mine, so I'm grateful to have them.

I'm grateful for my friends. Before I started going to college, I had made very few friends, and had lost those friendships, but for the last 3 or 4 years ago I've been able to make some good friends. They've had an incredibly positive impact on my life. For that, I am grateful.

I'm grateful for my health. I'm healthy, so I have the opportunity to make my dream come true. If I ride my bike more and continue my diet, I'll be able to see how the world advances. I can't wait to see it.

I'm grateful for my teachers. Because of my teachers, I've been able to study and understand many different things. I value knowledge, so I'm grateful that, with my teachers' help, I've become more knowledgeable of the Japanese language and culture and have become more aware of myself.

I'm grateful that Nintendo exists.

I'm grateful to be alive and that I'm able to spend my life with such great people.

0 件のコメント: