2014年8月9日土曜日

ボランティアをやめた ・ I quit volunteering

2週間前ぐらい、ボランティアをやめることにした。僕だけがすることではなくて、先生とアシスタントとほかの人と一緒に協力していたことだったので、みんなの時間を無駄にした気がする。やる気がなくなったので、ちゃんと教材を作ったり、教室に上手に教えたりすることができなかったと思う。やる気がなくなっても進んだら、みんなの時間をもっと無駄にするだろうなと思った。みんなをがっかりさせたくなかったけれど、仕方がなかった。

「なぜやる気がなくなったんだろう」と考えたら、いろいろな原因を思い浮かぶ。

1.子供が苦手なのに、先生に「子供にボランティアとして教えてみたいですか?」と聞かれたら、考えないで「はい」と言った。考えないで「はい」と言う悪い癖があるので、これは僕の失敗だった。
2.コミュニケーションをあまりしなかった。アシスタントと一緒にあまり話さなかったので、アシスタントはどうすればいいのか分からなかった上に、アシスタントたちのことをあまり知らなくて、あまり仲良くならなかった。アシスタントたちと先生と一緒に相談した時に、僕の日本語はまだ足りないので、僕はあまり会話に入れなかった。
3.最初に、子供たちに教えたいと思ったけれど、子供たちはそんなに勉強したくなさそうだったので、教える気がなくなった。これは僕のもう一つの失敗だと思う。考え方を変えるほうがよかった。子供たちは勉強したくなかったかもしれないけれど、遊びたかった。英語で遊ぶ、つまり、教室から出て、子供たちのやりたい遊びをしながら、英語の言葉を教えるほうがよかったと思ったら、やる気がなくならなかったと思う。
4.最初に、いろいろな人からアドバイスをもらうのはうれしかったけれど、そのアドバイスはだんだんプレッシャーになった。どのように教えるのか、マイカに任せようと言われたけれど、やっぱり完全に僕に任せなかった気がした。僕の教え方に見る人はたくさんいて、やっぱり何か期待していた。もっと自信をもって、「気にしなくて僕に任せてください」というほうがよかったけど、任されたら、どうすればいいのか分からなかったから、そう言えなかった。
5.「教室」と言われてきたので、「勉強するところ」になって、僕の目標は自分にでも不明になった。
6.ボランティアの目標や教えることを決めたりする相談の手続きはフォーマルで固かった。
7.相談したりした時、子供たちの個性が忘れられていた気がする。

まあ、いろいろあったけど、もういいんだ。この経験から以下のことに気づいた。

1.ボランティアとかをすることを同意する前に、よく考えないといけない。
2.将来に、目標をちゃんと作って、その目標に集中する。
3.もっと自信を持つ。
4.子供に教えたら、子供と一緒に仲良くなるための活動を先にしないといけない。
5.自分の限界を知って、できることをする。(例えば、教える方法の正式な訓練をしたことがないので、「先生」のように教えなくて、「コーチ」や「友達」として教えたほうがいい。)

***

Around two weeks ago, I decided to quit volunteering. Since not just me, but also my teacher, some assistants, and the staff at the mall worked together on the volunteer project, I feel like I wasted their time. Since I lost the desire to continue volunteering, I didn't feel that I would be able to make learning material or do a good just teaching in the classroom. If I continued in spite of losing the desire to do so, I felt that I would just waste even more of everyone's time. I didn't want to disappoint everyone, but there was no way around it.

After thinking about why I lost my desire to continue, several reasons come to mind.

1. Even though I'm not so good with kids, when the teacher presented the opportunity to volunteer as a teacher to elementary school kids, I agreed to do it without thinking about it. I have a bad habit of agreeing to things without thinking about them, so this a failure on my part.

2. I didn't really communicate well. I didn't really talk much with my assistants, so on top of not know what I should do with them, I didn't really get to know them or bond with them. When they and my teacher were discussing stuff, since my Japanese is still not good enough, I couldn't really insert myself into their conversations.

3. In the beginning, I wanted to teach the kids, but, they didn't really seem to want to study, so my desire to teach them went away. I think this is another failure on my part. The kids might not have wanted to study, but they did want to play. If I had thought about playing in English, in other words, getting out of the classroom and playing the way they want to while teaching them English, I don't think I would have lost my desire to teach (or play with) them.

4. In the beginning, I was happy to get advice from many different people, but their advice steadily started to put pressure on me. Some said that they would leave it up to me to decide how to teach, but I didn't really feel like that was true. Several people watched the way I taught and really seemed to be expecting something. It would have been good for me to have more confidence and have said to just leave everything to me, but if they had left everything to me, I wouldn't have known what to do, so I couldn't tell them to leave everything to me.

5. The whole thing started being called a "classroom", so it became a place to study and my goal, even to myself, became unclear.

6. The process of deciding the goal of the volunteer work and deciding what to teach felt too formal and rigid.

7. While we had discussions, I felt that the kids' individuality was being forgotten.

Well, lots of stuff happened, but it's over now. I realized a few things from this experience.

1. Before agreeing to do something like volunteering, I need to really think about it first.

2. In the future I need to really map out a goal and focus on it.

3. I need to have more confidence in myself.

4. When teaching kids, I have to first do stuff to get to know them.

5. I need to know my limitations and just do the things that I can do. (For example, since I've never had any formal training on ways of teaching, instead of trying to teach like a teacher, I should teach like a coach or a friend.
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