2014年7月9日水曜日

英語のレッスンの計画 ・ My plan for an English lesson

先週、ボランティアとして、小学生たちに英語を教える二回目のレッスンを行った。だいたいうまくいったけど、ある男の子はあまり勉強したくなさそうなので、困った。その男の子の元気さを生かして、みんなでゲームをするほうがよかったと思った。だから、今週の金曜日のために、ゲームのことを考えた。先生にいいことを教えてもらったので、計画を書いた。次の文章はその計画。

金曜日、最初に、みんなで「Hello」の歌を歌う。


子供から踊りも教えてもらう。(^_^)

次、みんなの名前を英語で書く。

その後、簡単な表現を紹介して、みんなと一緒に声に出して繰り返す:

1. Hello
2. How are you?
3. I'm fine, thanks.
4. What's your name?
5. My name is ***.
6. Everyone
7. Sit down.
8. Stand up.
9. Up
10. Down
11. Left
12. Right
13. Spin around
14. Jump
15. Touch your ***.
16. Repeat after me.

行動も一緒に練習する。僕は例として○○さんに「Sit down」と言って、○○さんは座ったら、意味が子供たちに分かりやすくなる。○○さんに合わせて、みんなでする。

次、みんなでHead, Shoulders, Knees, and Toesという踊りをする。


次、Simon Saysというゲームをする。知っている?ある人は「Simon says」とある行動を言って、
他のみんなはその行動をするゲーム。例えば、○○さんは「Simon says 'Everyone, touch your toes!'」というと、子供たちは自分の足指を触る。「Simon says 'Asuya, sit down!'」、「Simon says 'Leo, Jump'!」、「Simon says 'Soutarou, touch your eyes!'」ということを言ったら、みんなは座るか、跳ぶか、目を触る。いいポーズをしましょうということを励ましたら、みんなは楽しくすると思う。

みんなはそのゲームをしながら、僕は写真を撮って、ゲームが終わったら、みんなに写真を見せる。一番いいポーズが入っている写真を、みんなと一緒に選択する。
時間があったら、「感情」の単語を紹介する。
1. Happy
2. Sad
3. Mad
4. Surprised
5. Afraid
6. Disgusted/sick

***

Last week, I had my second lesson as a volunteer teaching English to elementary school kids. It went well overall, but there is one boy that has a hard time focusing, so it was a bit of a problem. I thought it would have been good to take advantage of his energy and play games with everybody. So, for Friday this week, I thought about games. I was taught something good, so I decided to write my plan for this week.

On Friday, we'll begin by singing a song called "Hello".

We'll also learn the dance from the kids.

After that, we'll introduce some simple expressions and repeat out loud together.

1. Hello
2. How are you?
3. I'm fine, thanks.
4. What's your name?
5. My name is ***.
6. Everyone
7. Sit down.
8. Stand up.
9. Up
10. Down
11. Left
12. Right
13. Spin around
14. Jump
15. Touch your ***.
16. Repeat after me.

We'll also practice the actions together. As an example, I'll say "Sit down" to my assistant and then the assistant will sit down, making it easier for the kids to understand what to do. We'll follow the assistant's lead and do the exercise together.

Next, we'll do the "Head, Shoulders, Knees, and Toes" song and dance together.

Next after that, we'll play a game called Simon says. The assistant will say "Simon says" and then some action after that, at which point everybody else does the action. For example, if the assistant says, "Simon says 'Everyone, touch your toes!'", then everybody will touch their toes. If the assistant says, "Simon says, 'Asuya, sit down!'", "Simon says, 'Leo, jump!'", "Simon says, 'Soutarou, touch your eyes!'", then everybody, or the one whose name is called, will do that action. I think it would be fun if the kids are encouraged to make interesting poses while playing the game.

While everyone is playing the game, I'll take pictures, and then once the game is done, I'll show everyone the pictures. Together we can choose which ones we think are the best.

If there's time, we'll also introduce emotions.

1. Happy
2. Sad
3. Mad
4. Surprised
5. Afraid
6. Disgusted/sick


0 件のコメント: